torsdag 25 oktober 2012

Estetisk Kommunikation - Blogginlägg 5


Jag kom nu på en ny ide samtidigt ifrån en reklam på tv jag såg. Jag blev inspirerad av “Carlsberg” och deras sloagan “Probably The Best Beer In The World”. För jag tänkte att det va en mening man lätt kunde manipulera. Jag fick då idén att ersätta sloagenen med texten “Probably The Best Poison In The World”.
Fördelen med dennna är att Alcohol, är ett mycket mer omtalat ämne än “fetma” som förekommer i min Antireklam för McDonalds.
Nackdelen dock kan vara att det finns för många galningar som inte ens kan tolerera att man ens häller ut alcohol i deras närvaro, så att smutskasta det ännu mer skulle nog resultera i att den slits ner.
Därför är den nog fitt att sättas vid skolor, både i grundskolor och gymnasier, för att
upplysa ungdomar hur farligt alcohol är och vad det gör med ens olika organ.
Där kommer den troligen inte bli nerdragen. Och det är i den åldern dom behöver upplysas om detta problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar