torsdag 25 oktober 2012

Estetisk Kommunikation - Blogginlägg 4

Jag har nu skapat min första skiss vad jag kan göra med min antireklam, där jag bytt ut sloaganen “I’m Lovin It” till “I’m Killin It” samt gjort så att hamburgaren ser förfallen ut för att visa vad som döljer sig under masken på en “Troligen Jätte God Ham Burgare”
Fördelar med en sådan antireklam är för att upplysa folk att hur dåligt McDonalds är för dig. Det är ingen riktig mat, utan 100% fabrikat.
Jag ser inte så många nackdelar med denna, för det är väldigt många som känner till detta problem redan, men gillar att ignorera det med tanken “Bara den här gången kan jag äta detta”. Som erfarenhet som har varit i USA är McDonalds är som mest omtalat, där finns det barn på 10år som upplever extrem fetma. När jag beställde en 90grammare utan pommes med minsta milkshaken tappa dom nästan hakan och stirra på mig när jag åt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar